چگونه یک عروسی رویایی داشته باشیم

عروسی رویایی

اگر در آستانه برگزاری مراسم عروسی خود هستید و می‌خواهید این شب را خاطره‌انگیزتر کنید؛ با تغییراتی کوچک و ایده‌هایی جذاب می‌توانید این شب به‌یادماندنی را برای خود و مهمانانتان به‌یادماندنی‌تر کنید؛ این مقاله را تا آخر بخوانید.
با کمی ایده پردازی و ایجاد تفاوت می‌توانید یک مراسم عروسی رؤیایی و متفاوت از دیگران داشته باشید. معمولاً تمامی مجالس عروسی از ابتدا تا انتها به یک شکل برگزار می‌شوند و تفاوت‌های خیلی جزئی با یکدیگر دارند. شما می‌توانید با کمی خلاقیت و ایده پردازی در تشریفات عروسی خود، یک شب رؤیایی را برای خود و عزیزانتان به وجود آورید.

تنوع در غذا و شیرینی‌های مجلس عروسی

یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین بخش‌های عروسی، مسئله پذیرایی است. برای داشتن یک مراسم متفاوت، بهتر است غذاهای جدید و متنوعی را سرو کنید. سعی کنید تنوع غذایی را متناسب با ذائقه و سلیقه مهمانان ایجاد کنید و غذاهای تکراری را از منوی غذایی حذف کنید. برای انتخاب شیرینی‌هایی که برای پذیرایی از مهمانان نیز می‌توانید از کوکی‌ها و شیرینی‌هایی با اشکال زیبا و جذاب و مخصوص عروسی، استفاده کنید. کوکی‌هایی که ویژه عروسی ارائه می‌شوند، معمولاً دارای اشکال و طرح‌هایی از لباس عروس و داماد و طرح‌های فانتزی زیبا هستند.

شام عروسی

اختصاص میز برای کودکان

بدون شک بخشی از مهمانان مراسم عروسی شما را کودکان تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید یک محیط شاد و جذاب را به کودکان اختصاص دهید. برای مثال می‌توانید در گوشه‌ای از سالن عروسی، یک میز برای کودکان در نظر بگیرید؛ و با تنقلات و خوراکی‌های مورد علاقه کودکان از آن‌ها پذیرایی کنید. همچنین می‌توانید تعدادی بادکنک رنگارنگ برای سرگرمی بچه‌ها در اختیارشان قرار دهید.

میز بچه ها در عروسی

ثبت تاریخ عروسی و یک نقاشی از مراسم

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای عروسی رؤیایی شما می‌تواند ثبت تاریخ ازدواج در مکان‌های مختلفی از محل عروسی باشد. به‌طور مثال می‌توانید تاریخ ازدواجتان را بر دستمال‌های روی میز پذیرایی مهمانان حک کنید؛ یا می‌توانید در قسمت پایینی لباس عروسی‌تان با خطی خوش این تاریخ را بنویسید.

ایده‌ی بعدی برای خاطره‌انگیز کردن مراسم عروسی، دعوت از یک هنرمند نقاش است تا تصاویر زیبایی از مراسم عروسی شما نقاشی و ثبت کند. حتی می‌توانید یک کاریکاتوریست را برای این ‌کار دعوت کنید و تابلوی زیبای نقاشی شده را در منزل خود آویزان کنید.

ثبت تاریخ ازدواج

هدیه‌ای ویژه برای مهمانان

کاری که امروزه در مراسم‌های عروسی بسیار دیده می‌شود و متداول شده، اهدای هدیه و یادگاری به مهمانان است. معمولاً عروس و داماد هدیه‌هایی را به رسم یادبود به مهمانان خود اهدا می‌کنند. یکی از ایده‌های خلاق برای این هدایا، دادن گلدان‌های کوچکی به مهمانان است که تاریخ مراسم و نام عروس و داماد در روی آن حک شده است. این گلدان‌ها، هدیه‌ای باارزش و بسیار ماندگار برای مهمانانتان خواهد بود و خاطره شرکت در عروسی شما را برای مدت‌ها در ذهن تداعی می‌کند.

هدیه عروسی برای مهمانان